Usein kysytyt kysymykset

  • Onko takuullasi vähennyskelpoinen tai korvausraja?
    Takuullamme ei ole omavastuuta eikä korvausrajaa.
  • Jos ostan yhden vuoden takuun, voidaanko sitä pidentää?
    Kyllä, jos ajoneuvon mittarilukema ja ikä eivät ole ongelma, takuuta voidaan pidentää myös ilman teknistä tarkastusta.
  • Jos ajoneuvollani on voimassa oleva valmistajan takuu ja ostan takuun, milloin se käynnistyy?
    Takuu alkaa valmistajan takuun päättyessä. Jos sinulla on valmistajan takuu kilometrirajoituksella (esimerkiksi 3 vuotta/ 100 000 km) ja se on päättymässä ajoneuvon mittarilukeman vuoksi, kiinnitä huomiota meiltä ostamasi takuun alkamispäivään. On tärkeää, että valmistajan takuun ja takuun välillä ei ole takuun ulkopuolista aikaa.
  • Mitä minun pitäisi tehdä, jos autonvalmistajan takuu on päättynyt, mutta haluaisin silti ostaa Extendo Insurance -auton takuun?
    Jos valmistajan takuun ja takuumme välillä on takuuaika, auto on vietävä tekniseen tarkastukseen jollekin yhteistyökumppaneistamme. Jos vikoja ei havaita, voimme tehdä takuun.
  • Mitä takuulle tapahtuu, jos ajoneuvon omistusoikeus muuttuu?
    Voimme oman harkintamme mukaan sallia takuun siirtämisen ajoneuvon uudelle omistajalle edellyttäen, että meille ilmoitetaan siitä 30 päivän kuluessa ajoneuvon myynnistä ja he maksavat 50 euron hallintomaksun.
  • Mitä minun pitäisi tehdä, jos ajoneuvoni rikkoutuu Suomessa?
    Ota yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 044 360 3520 tai Vianorin asiakaspalveluun ja vie ajoneuvo sinne. Vianor ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme ja jos kyseessä on takuuasia, ajoneuvo korjataan meidän kustannuksellamme.
  • Mitä minun pitäisi tehdä, jos ajoneuvoni rikkoutuu ulkomailla?
    Vie ajoneuvo lähimpään valtuutettuun jälleenmyyjään. Pyydä jälleenmyyjää selvittämään vian syy ja korjauskustannukset. Tämän jälkeen ota yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon +358 44 360 3520 sopi aksesi seuraavista vaiheista.